24 Nisan 2012 Salı

Git ve gittiğin yerden dönme lütfen!!!

Efendim, insanların bir sabır sınırlarının olduğuna gerçekten inanmaktayım. Sabır sınırını taşıran o kadar da çok neden var ki... Bu sebeplerden biri "insan", "insanoğlu". İnsanın en büyük düşmanı insan derler ya... Yazık...

İnsanoğlunun binbir çeşit fikri ve davranışı var, evet. Benim en sinirlendiğim şey: birşeyi biliyorsun da kendi sınırların dahilinde bilmiyorsun. Şöyle ki, koskoca sen, üniversite eğitimi almışsın; dolayısıyla beynin dolu biliyorum; birşeyler öğrenmişsin de neden "ben biliyorum" havasına sert girişler yapıp çıkmak bilmiyorsun? Seninle konuşalım, tartışalım tamam ama, kendi bildiğini en üstün senmişsin gibi, sen en iyisini en doğrusunu bilirmişsin gibi, bir de bunun kibirli ve de ukala havasına girerek böbürlenerek anlatman davranman neden?? Sorarım sana eyyy insanoğlu! Neden bildiğin o şeyi, dayanaklarını söyleyerek adam gibi ispatlayarak söylemiyorsun? Neden karşındakine onu ezermişçesine tepeden bakıp burnunu kıvırarak ben bilirim moduna giriyorsun? Kusura bakma insanevladım ama, seni görünce küfrediyorum içimden. Sen ki olumlu sonuçlanmış bir olayın varsa bile, onu mutlaka sen tek başına yapmışsındır çünkü. Haa bir de bilmediğin bir nokta olup da ona da ısrar ettiğin zaman aslında sana ifrit olmuyorum, zevkten 44444 köşe oluyorum. Ohohoyy  konuş sen adamım, ben iyiyim böyle :) Sen bilirsin nasılsa, sen büyüksün.

Bunlar direkt bencillik tabi ki. Bencil olan insanın bunu yapması normal zaten. Çünkü "ben bilirim" demek bencilliktir. Ama korkma hey adam, bilimsel ve psikolojik bulgulara göre bencillik bir hastalık değilmiş; sadece senin ta kendin :)

Bir de bencillik de derece derece. Şimdi onu çözmek için insanlarla içli dışlı olmak lazım, iyi tanımak lazım. Onunla yolculuğa veya tatile çıkmak lazım. Ben tatillerde çok insanı tanıdım şahsen =)

Kaynak bence şu: hey sen adam!! Kendini dünyanın merkezinde mi sanıyorsun? Sanma. Herkes etrafında dönüyor değil mi? Değil. Adamsendecilik oynama. Dikkat et de yörüngenden çıkmasın o gezegenlerin. Dostluğuna zarar yahu! Zehirleme dostluğunu! (Balzac)

Bu arada kitabı ben bitirdim ama iyi niyetli temiz kalpli melek ben gün seçme şansını o kitabı bitiremeyen! arkadaşıma verdim. Olsun...

Sevgiler, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder